de toch nog onverwachte dood van Ab Mulderij

Hier kun je alles kwijt wat je wil
huib2
Berichten: 362
Lid geworden op: 02-12-2013 10:35

de toch nog onverwachte dood van Ab Mulderij

Bericht door huib2 » 12-07-2014 07:47

Ik zag sinds lange tijd, een berichtje van Marius. het luide "ook Cees Veesaerts overleden , deze kon ik bijna net zo lang als Marius van Cafe Visser uit Rotterdam en enige malen hier ontmoet in de voormalige Cowboy bar, aan de 2e road. Cees wees me op een verse meid achter de bar en dat is nu mijn vrouw :cry: :lol:
Maar het woord "ook" was wat vreemd en toen ik mijn FB opende, zag ik ineens een bericht van Riny Veerman . "Ab Mulderij overleden" met een foto, die bij Ab hoorde, n.l. met zijn grote liefde , "de motor"
8)
Ik schrok , maar natuurlijk besef ik ook, "dood gaan we allemaal" en ik hoorde dat hij in een ziekenhuis lag voor een behandeling , maar dat het hem niet beviel en naar huis terug keerde.dit bericht hoorde ik 2 dagen terug en nu dit. ik denk dat Ab zo'n 78 jaar is geworden. ik zag hem niet vaak meer, ook door de afstand tussen onze huizen, maar wel hadden we veel fun E-mail kontakt, ook door een zelfde kennissen kring. ik kan veel anekdotes over Ab vertellen, waarvan er ook enigen, in mijn boek staan. :lol:
Op de Pattaya prik, zag ik o.a een bericht van Bob en Kwan, over o.a hun bruiloft, ik was daar samen met Ab en onze relaties ook bij, en dat waren onvergetelijke dagen en ook bezocht hij mijn eetcafe, ook als klant van Theo en Joke en een tijdelijke baas van hem was Siem van de Berg, die ook een transport bedrijf had. Ab met zijn poot in het gips, wilde toch geld verdienen, voor wederom een verblijf in zijn geliefde Thailand.eEn dat geld verdienen, om het hier wat beter te hebben, heeft hij vele jaren vol gehouden.
Ook is hij nog op de Nederlandse TV geweest, toe de baht hier zeer laag stond en hij zijn beklag deed. Het filmpje is ook te zien op de Pattaya prik.
zo kan ik nog wel even doorgaan met verhalen, maar ik eindig maar met: "Rust zacht Appie'" en ook Cees en nog een vriend uit Zandvoort, Maarten Keur ,[ook thailand gek] waarvan ik dacht dat hij ons eerder verlaten had, na eeb vreselijke ziekte, hij herstelde wat, maar kreeg er kanker overheen en ook dat bericht , bereikte me gisteren.
Een politicus, spreekt alleen de waarheid, als hij zegt, dat hij altijd liegt!

huib2
Berichten: 362
Lid geworden op: 02-12-2013 10:35

Bericht door huib2 » 19-07-2014 08:42

Gisteren was de crematie van Ab Mulderij, die ik van ongeveer 2001 heb gekend. Ab was een ruwe bonk met een klein hart , maar ook vrij egoïstisch ingesteld. als hij b.v. op een feestje kwam, was het voor hem belangrijk , alleen het eten, als hij daarvan vol was, verdween hij gelijk naar huis. Ook verwachte hij altijd dat, vele landgenoten, etenswaar voor hem meenamen uit Nederland en bij mij zelfs vergif, met de volgende anekdote:
:lol: ik kreeg een mail of ik wat zakjes slakken vergif kon meenemen, ik kon dat spul helemaal niet, hoewel ik Tuinder heet. ik vertelde het bij mij aan de bar en ieder zei: "niet doen". Bij toebal zat er een kennis binnen die bij de milieu politie werkte en die vertelde, als je er op Schiphol mee gepakt wordt, krijg je minimaal een enorme geldboete :o Hij vroeg me ook, heeft hi huisdieren, waarop ik antwoordde, ja een hond en een kooi met vogels en ook een sprekende vogel [BEO]. Maar ik weet dat hij ook last heeft van katten, die op zijn vogels loeren. Dus die korrels zijn dodelijk voor de hond en ook de katten. Ik mailde Ab , dat meebrengen een linke boel was en dat het gevaarlijk spul was [dodelijk] voor honden en katten.
Hij mailde terug , weet jij dat een ander middel om die katten, die op mijn vogels loeren, te verdelgen :) Ik beslootngeen risico te nemen en zew niet mee te nemen.
Maar in die tijd en misschien nog wel was er een mail programma,waar je veel gekke dingen aan kon toevoegen en ik vind een kat, die constant door de verstuurde e-mail hen rende, dus bij zijn vragen om boodschappen mee te brengen, herinnerde ik hem steeds aan die slakkenkorrels :lol:

De katten zag Ad niet meer, de hond deed hij weg daar hij te duur in onderhoud was en misschien had hij al kennis, aan PV
:lol: :lol: :lol: :lol:
Een politicus, spreekt alleen de waarheid, als hij zegt, dat hij altijd liegt!

pietpattaya
Berichten: 2313
Lid geworden op: 20-12-2010 14:13

Bericht door pietpattaya » 19-07-2014 17:12

Erg vreemd dat met alle sociale media het niet bekend was bij meerderen dat de crematie reeds heeft plaats gevonden.
Waren maar stuk of 6 medelanders ..........

Te veel moeite om diverse mensen ff berichtje te doen=??
Wel de gebruikelijke schooimails van zijn "vrienden" maar ja in zo'n tijd leven we nu :?
Degene die mij serieus neemt......raad ik aan loat oe noakieke

huib2
Berichten: 362
Lid geworden op: 02-12-2013 10:35

Bericht door huib2 » 19-07-2014 17:54

pietpattaya schreef:Erg vreemd dat met alle sociale media het niet bekend was bij meerderen dat de crematie reeds heeft plaats gevonden.
Waren maar stuk of 6 medelanders ..........

Te veel moeite om diverse mensen ff berichtje te doen=??
Wel de gebruikelijke schooimails van zijn "vrienden" maar ja in zo'n tijd leven we nu :?

Piet ik heb duidelijk omschreven , dat mijn batterij leeg was. 17 uur kreeg ik een bericht van Rini Veerman en kreeg toch met mijn toestel Ann nog aan de lijn, die mee moest van mij om foto's te maken, waar ab zijn dochter nog om gevraagd had. alles gebeurde hals over kop en heb ook geen afscheid genomen van Peter.
Een politicus, spreekt alleen de waarheid, als hij zegt, dat hij altijd liegt!

huib2
Berichten: 362
Lid geworden op: 02-12-2013 10:35

Bericht door huib2 » 19-07-2014 17:54

pietpattaya schreef:Erg vreemd dat met alle sociale media het niet bekend was bij meerderen dat de crematie reeds heeft plaats gevonden.
Waren maar stuk of 6 medelanders ..........

Te veel moeite om diverse mensen ff berichtje te doen=??
Wel de gebruikelijke schooimails van zijn "vrienden" maar ja in zo'n tijd leven we nu :?

Piet ik heb duidelijk omschreven , dat mijn batterij leeg was. 17 uur kreeg ik een bericht van Rini Veerman en kreeg toch met mijn toestel Ann nog aan de lijn, die mee moest van mij om foto's te maken, waar ab zijn dochter nog om gevraagd had. alles gebeurde hals over kop en heb ook geen afscheid genomen van Peter.
Een politicus, spreekt alleen de waarheid, als hij zegt, dat hij altijd liegt!

huib2
Berichten: 362
Lid geworden op: 02-12-2013 10:35

Bericht door huib2 » 19-07-2014 18:00

huib2 schreef:
pietpattaya schreef:Erg vreemd dat met alle sociale media het niet bekend was bij meerderen dat de crematie reeds heeft plaats gevonden.
Waren maar stuk of 6 medelanders ..........

Te veel moeite om diverse mensen ff berichtje te doen=??
Wel de gebruikelijke schooimails van zijn "vrienden" maar ja in zo'n tijd leven we nu :?

Piet ik heb duidelijk omschreven , dat mijn batterij leeg was. 17 uur kreeg ik een bericht van Rini Veerman en kreeg toch met mijn toestel Ann nog aan de lijn, die mee moest van mij om foto's te maken, waar ab zijn dochter nog om gevraagd had. alles gebeurde hals over kop en heb ook geen afscheid genomen van Peter.
Op de tourpagina heb ik het vanmorgen al beschreven, dat ik niemand kon bereiken, door de lege teleefoon. Tui was ook overdonderd en Dick besloot thuis, om even de laatste eer te bewijzen
Een politicus, spreekt alleen de waarheid, als hij zegt, dat hij altijd liegt!

pietpattaya
Berichten: 2313
Lid geworden op: 20-12-2010 14:13

Bericht door pietpattaya » 20-07-2014 06:12

Goh mijn batterij was leeg en niemand anders met telefoon ; het is me toch wat, maar ik bedoelde het dus ook in het algemeen .

Tussen 17.00 uur en de crematie heel wat tijd voor berichtje

Piet Friemel wist ook van niks en b.v. marius had best smsje o.i.d. kunnen versturen.


Nee Huipy je word weer bedankt voor je geweldige uitleg :roll:
Degene die mij serieus neemt......raad ik aan loat oe noakieke

huib2
Berichten: 362
Lid geworden op: 02-12-2013 10:35

Bericht door huib2 » 20-07-2014 08:02

Ik zal hier maar niet verder op ingaan :x
Een politicus, spreekt alleen de waarheid, als hij zegt, dat hij altijd liegt!

pietpattaya
Berichten: 2313
Lid geworden op: 20-12-2010 14:13

Bericht door pietpattaya » 20-07-2014 09:48

Kan ook niet :roll: je zou je iegen nog meer voor lul zetten oeps mn batterij leeg ik stop bericht :roll:
Degene die mij serieus neemt......raad ik aan loat oe noakieke

Sam Loi
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20-12-2010 08:39

Bericht door Sam Loi » 20-07-2014 11:09

Ook hier in Nederland lees jij wel eens dat iemand maanden dood in huis lag. Veelal mensen die het contact met de familie en de buurt waren verloren. Diep triest natuurlijk.

Ik heb begrepen dat heel wat mensen die nu lopen te piepen dat zij niet op de hoogte zijn gesteld van de crematie, de markt niet meer bezoeken. Toch wel het ontmoetingscentrum waar zin en voornamelijk onzin wordt verkondigd. En met een neut achter de kiezen - voor hen uiteraard die ze nog heeft :lol: - wint de onzin het vaak van de zin.

Dit zou eigenlijk niet mogen. Een toch wel kleine gemeenschap in den vreemde zou wat meer saamhorigheid moeten betrachten en zich niet voornamelijk moeten richten op feestpartijen en de verkoop van allerlei dooie beestjes.

Het gaat dan ook te ver om een enkeling hier voor aan te spreken. Een ieder zou zich veel eerder moeten afvragen hoe het mogelijk is dat een bekende is gecremeerd, zonder daar kennis van te hebben. En door je zelf dit af te vragen kom je vanzelf wel tot de oplossing, hoe dit in het vervolg kan worden vermeden.

Plaats reactie